A projekt 7. napja: 2014. április 30. szerda

2014.04.30 18:47

A kérdve kifejtés módszerét sokszor szoktam alkalmazni a kémia tanítása során. Úgy gondolom, hogy egyfajta logikai lépéssort, ok-okozati összefüggéseket jól meg lehet ezzel a módszerrel láttatni. Véleményem szerint, azonban, csak olyan gyerekeknek segít, akiknek van már valamiféle természettudományos szemlélete, például képes kapcsolatot létesíteni a jelenségszintű megfigyelések és az anyagszerkezeti szintű modellek között. Egy szemléletet a legnehezebb azonosítani, nehéz rájönni, hogy egy kérdésre adott válasz során mit gondol végig a válaszoló, milyen modellt használ ahhoz, hogy a jó megoldásra jusson. A konstruktív pedagógia rugalmas modellalkotási stratégiája talán segít ezeknek a kapcsolatoknak az értelmezésében, azaz az anyagszerkezetről mindig csak annyit mondunk el, és csak azt modellezzük, amit az ismereteinkkel értelmezni is tudunk. Ha bővülnek az ismereteink, bonyolítjuk a modellünket. Ezek a gyakorlatok fejlesztik az absztrakciós készséget, a logikai gondolkodást, a természettudományos szemléletet.

Örülök, hogy maradt idő az interaktív tananyagban lévő kártyajátékra (Fémek redukálóképességi sora című játék), mert ez különösen elősegíti az ismeretek alkalmazását. A gyerekek élvezték a játékot, amely egy igazi stratégiai kártyajáték, melyben a szerencse is és a tudás is szerepet játszik.


Vissza

Elérhetőség

Balázs Kati blogoldala

A kép a Creative Commons Licenc alapján használható fel. Duncan~  © 2014 Minden jog fenntartva.

Készíts ingyenes honlapotWebnode