A projekt 3. napja: 2014. április 9. szerda
2014.04.09 18:43
Az egyes weboldalak használata
Minden gyereknek rutinosan megy most már a linoit.com oldal használata. Egyre rendszeresebben nézik meg az email fiókjaikat, hogy kaptak-e a projekttel kapcsolatos üzenetet, feladatot. A socrative.com oldalon hozzáférhető online teszteket is megoldják határidőre. Örülök, hogy együttműködő és kreatív a csoport. A legnagyobb kihívás a popplet.com, ezen kell létrehozniuk egy gondolattérképet a fémekkel kapcsolatban. A tanulópárok - amelyek megalakultak a digitális munka megbeszélésére - működnek, és egymástól is kapnak segítséget. Olyan online feladatot nem kaptak, amit legalább 3-4 tanuló ne tudott volna megoldani jól.
A tanóra
Nagyon fontos óra abból a szempontból, hogy a fémek megfigyelhető, jelenségszintű tulajdonságait össze kell tudni kapcsolni a gyerekeknek az anyagszerkezeti sajátosságokkal. Ahhoz a tankönyvcsaládhoz, amit az Apáczai Kiadónak írtam, tartozik egy digitális tananyag is. Ezt szánt szándékkal úgy írtam meg, hogy ezt a kapcsolatot a lehető legjobban meg tudjam mutatni a
tanulóknak. Ez szemléleti kérdés: ki tud-e alakulni a gondolkodásukban egy modell, képes-e ezt az absztrakciós lépést megtenni a gyerek, és tudja-e a modell segítségével értelmezni a látott jelenségeket.
A csoportnak jól ment a fémek tulajdonságainak a szerkezeti jellemzőkkel való összekapcsolása - bár ezt már régóta gyakoroljuk (a kémia tananyagban vannak olyan sarkalatos pontok, ahol erre lehetőség van - ki kell használni!).
A házi feladatként adott online tesztet a gyerekek a socrative.com-on keresztül töltötték ki.