A projekt 2. napja: 2014. április 7. hétfő

2014.04.07 18:08

Az otthoni munka eredményessége

   A csoport egyharmada megküzdött a házi feladattal. Bár az előző órán beszéltünk arról, hogy hogyan lehet használni a popplet.com-ot gondolattérképek szerkesztésére, mégsem emlékezett rá mindenki. Volt, aki elkészítette a gondolattérképét, de nem tudta, hogyan küldheti el nekem. A mai óra elején mindezt tisztáztuk. Megbeszéltük a linoit.com faliújságra való írogatás
"illemtanát" is: nem magánlevelezésre való, hanem egy csoport megosztja a közös gondolatait.

A kísérletek

   Ma áramkört kellett összerakniuk a csoportoknak, és megvizsgálni, hogy a cinklemez, a szilárd konyhasó illetve a konyhasó-oldat zárja-e az áramkört. A fizikáról kértünk műszereket (áramforrásként feltölthető akkumulátorokat, feszültségmérőket stb.). Sajnos nagyon ócskák voltak az eszközök, de talán a lényeg megfigyelhető volt.

   A másik kísérlet az ólom megolvasztása és hirtelen hideg vízbe öntése volt. Ez többnyire sikerült, furcsa alakú ólomdarabkákat kaptak a végén. Megbeszéltük, hogy régen újévi jóslásra is használták az ólomöntést (népszokás).

A dokumentáció

   Rengeteg fotót készítettek. Abban maradtunk, hogy mindenki az aznapi "legjobb fotóját" elküldi mindenkinek, ezeket a közös képeket majd fel lehet használni a prezentációhoz. Megbeszéltük a fotókkal kapcsolatos személyiségjogi kérdéseket is - de ezeket tudták, hallották már a gyerekek.

Az értékelés

   A socrative.com-hoz való csatlakozással kapnak otthon megoldható teszteket. Ezeknek a piktogramjai utalnak arra, hogy mennyire érti, tudja a tananyag egyes részeit. (Ld. "A formatív értékelés táblázata".)

Naprakészen jegyzem a tallérokat is, amit a digitális munkával szerezhetnek. 

Vissza

A formatív értékelés táblázata

Formativ ertekeles tablazata.pdf

Elérhetőség

Balázs Kati blogoldala

A kép a Creative Commons Licenc alapján használható fel. Duncan~  © 2014 Minden jog fenntartva.

Készíts ingyenes honlapotWebnode